آموزش طراحی سایت

صفر تا 100 طراحی وب را از ما بخواهید

آموزش طراحی سایت

صفر تا 100 طراحی وب را از ما بخواهید

بازار کار رشته الکترونیک در آلمان

سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۴۰۰، ۰۵:۳۶ ب.ظ

برای بیشتر مهندسان الکترونیک یکی از مهمترین دغدغه های مهم این است که پس از تحصیل خود باید چه مسیری را برای استخدام در رشته مهندسی الکترونیک انتخاب کنند. بعضی از فارغ التحصیلان بیشتر در ایران شروع به کار می کنند و برای همین بیشتر افرادی که قصد کار در ایران را دارند سریعا شغل خود را برای کا در رشته مهندسی پیدا می کنند و بعضی نیز علاقه ای به کار در ایران را ندارند

عملکرد بازار کار رشته الکترونیک در سال 2020 و به بعد عمدتاً با توانایی فعالان بازار در استفاده از افزایش اتصال و تمایل میان مصرف کنندگان آلمانی برای ارتباط بیشتر صورت می گیرد. در همین راستا ، حراج 5G اخیراً در ژوئن 2019 و گسترش متعاقباً شبکه 5G بر اتصال آینده کوتاه مدت در آلمان  در ابزار کارالکترونیک تأثیر خواهد گذاشت.

بازار کار رشته الکترونیک در آلمان
بازار کار رشته الکترونیک در آلمان

 

درآمد بازار کار رشته الکترونیک در آلمان

آلمان با نرخ بیکاری 3.6% در سال 2017 در واقع از بهترین آمارها در میان کشورهای اتحادیه اروپا برخوردار است؛ مهندسین متخصص برق و الکترونیک، عمران، مکانیک و صنایع در این کشور به راحتی کار پیدا میکنند. مهندسین برق و الکترونیک در آلمان می توانند از طریق کار در شرکتهای خصوصی یا دولتی از 61000$ (دلار آمریکا) در سال تا 85000$ (دلار آمریکا) در سال کسب درآمد کنند. طبق آخرین آمار حداقل درامد یک مهندس برق الکترونیک در کشور آلمان 4900$ (دلار) در ماه می باشد که با توجه به جنسیت افراد و محل کار متفاوت است. سطح دانش افراد و سطح تحصیلات آن ها می تواند تعیین کننده میزان حقوق باشد اما بعد از استخدام شدن در آلمان از مزایای بیمه رایگان بهره مند خواهید شد.

از مهندسین برق و الکترونیک در آلمان انتظار می رود که بتوانند در پروژه های چند زمینه ای همراه با آرشیتکت ها و مهندسان عمران و طراحی همکاری کنند. موقعیت های شغلی در زمینه تحقیق و توسعه، ساخت و ساز، ارتباط و رسانه، تحقیقات علمی و طراحی سخت افزار از جمله مشاغل پیشنهادی برای مهندسین الکترونیک در آلمان است. امکان پیشرفت شغلی برای تحصیلکرده های رشته الکترونیک در آلمان وجود دارد و افراد مستعد می توانند به شغل های نظارتی و مدیریتی ارتقا یابند.

افرادی که با مدرک مهندسی الکترونیک برای کار به آلمان مهاجرت می کنند می توانند با کسب مهارت در زمینه IT و سخت افزار مورد توجه بسیاری از کارفرمایان آلمانی قرار بگیرند. زبان آلمانی برای اخذ ویزای کاری آلمان از اهمیت زیادی برخوردار است اما تسلط به زبان انگلیسی در کنار زبان رسمی این کشور می تواند برگ برنده شما نسبت به سایر متقاضیان باشد. علاوه بر مهارت زبانی، تجربه کاری و رزومه کاری سطح بالا می تواند شانس شما را برای یافتن شغل در آلمان افزایش بدهد.

  • میلاد متین