آموزش طراحی سایت

صفر تا 100 طراحی وب را از ما بخواهید

آموزش طراحی سایت

صفر تا 100 طراحی وب را از ما بخواهید

رم لپ تاپ چه تاثیری بر کیفیت بازی دارد؟

يكشنبه, ۸ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۵۸ ق.ظ

RAM مهم است زیرا سیستم شما می‌تواند با سرعت بیشتری به داده‌های موجود در آن دسترسی پیدا کند تا اینکه بتواند اطلاعات را از دیسک ذخیره سازی اصلی شما بازیابی کند. شما تمام داده‌های بازی را در‌هارد دیسک یا SSD خود ذخیره کرده اید‌، اما کشیدن مداوم آن‌ها از آنجا ناکارآمد است. بنابراین‌، کامپیوتر شما برای بارگیری سریع آن‌، اطلاعات بازی مورد نیاز خود را به RAM منتقل می‌کند.

با کم بودن حافظه رم‌، کامپیوتر شما قادر به ذخیره تمام اطلاعات بازی مورد نیاز برای اجرای صحیح نخواهد بود‌، که منجر به فریم‌های ضعیف و عملکرد ضعیف می‌شود. کمبود شدید حافظه RAM حتی می‌تواند مانع از کار کامل بازی شود پس به خاطر داشته باشید که تاثیر رم در سرعت لپ تاپ چشمگیر است.

توجه به این نکته مهم است که کارت‌های ویدیوی اختصاصی دارای RAM خاص خود هستند که به آن vRAM می‌گویند. این متفاوت از RAM سیستم است که کاملاً روی ارسال گرافیک به صفحه نمایش شما متمرکز است. بنابراین‌، اگر می‌خواهید با وضوح بالا مانند 4K بازی کنید‌، به vRAM زیادی نیاز دارید. شما می‌توانید 32 گیگابایت رم سیستم داشته باشید‌، اما عملکرد فقط با 2 گیگابایت رم ویدئویی در کارت همچنان آسیب ببیند.

 در ادامه به معرقی چند رم می پردازیم که می تواند بر کیفیت بازی شما تاثیر به سزایی بگذارد.

رم دسکتاپ DDR4 دو کاناله 3200 مگاهرتز CL16 تیم گروپ مدل T-Force Night Hawk ظرفیت 32 گیگابایت :

 

رم دسکتاپ DDR4 دو کاناله 3200 مگاهرتز CL16 مدل T-Force Night Hawk چه ویژگی هایی دارد که یک گزینه مناسب برای خرید است؟

رم نوعی حافظه رایانه است که به هر ترتیب قابل خواندن و تغییر است و به طور معمول برای ذخیره داده های فعال و کد ماشین استفاده می شود. یک دستگاه حافظه با دسترسی تصادفی امکان خواندن یا نوشتن موارد داده را تقریباً در همان زمان صرف نظر از مکان فیزیکی داده ها در داخل حافظه فراهم می کند.

در مقابل ، با سایر رسانه های ذخیره مستقیم دسترسی اطلاعات مانند دیسک های سخت ، CD-RW ها ، DVD-RW ها و نوارهای مغناطیسی قدیمی و حافظه درام ، زمان مورد نیاز برای خواندن و نوشتن موارد داده ها بسته به مکان فیزیکی آنها به طور قابل توجهی متفاوت است.

رم شامل مدارهای چندگانه سازی است ، تا خطوط داده را به حافظه آدرس دهی شده برای خواندن یا نوشتن ورودی متصل کند. معمولاً بیش از یک بیت ذخیره سازی توسط همان آدرس قابل دسترسی است و دستگاه های RAM اغلب چندین خط داده دارند و گفته می شود دستگاه های “8 بیتی” یا “16 بیتی” و غیره هستند. در فناوری امروز ، حافظه دسترسی تصادفی به شکل تراشه های مدار مجتمع است. RAM معمولاً با انواع فرار حافظه (مانند ماژول های حافظه دسترسی تصادفی پویا در ارتباط است که در صورت قطع شدن انرژی اطلاعات ذخیره شده از بین می رود ، اگرچه RAM غیر فرار نیز ساخته شده است.

انواع دیگری از حافظه های غیر فرار وجود دارد که دسترسی تصادفی برای عملیات خواندن را امکان پذیر می کند ، اما یا اجازه فعالیت نوشتن را نمی دهد یا محدودیت های دیگری برای آنها وجود دارد. T-Force Night Hawk بخاطر حافظه بسیار قدرت اورکلاکینگ بسیار مشهور است رم دسکتاپ DDR4 دو کاناله 3200 مگاهرتز CL16 تیم گروپ مدل T-Force Night Hawk ظرفیت 32 گیگابایت راعرضه کرده است.

 

رم دسکتاپ DDR4 تک کاناله 3200 مگاهرتز CL16 جی اسکیل مدل Aegis ظرفیت 16 گیگابایت :

 

رم دسکتاپ ddr4 تک کاناله 3200 مگاهرتز cl16 جی‌اسکیل باید با هر سیستم عامل مدرن رایانه سازگار باشد. هر دسکتاپ فروخته شده در سال های اخیر از RAM DDR4 استفاده می کند و حداقل از سرعت DDR4-2133 پشتیبانی می کند. اگر از رایانه مبتنی بر Intel با کارت گرافیک الحاقی استفاده می کنید ، اکثر برنامه ها نسبت به حافظه سریعتر یا کندتر سیستم پاسخ نمی دهند. تعداد کمی با سرعت داده به بالاترین سرعت ممکن ، از جمله برخی از بازی ها و برنامه ها مانند برنامه فشرده سازی فایل 7-Zip ، به سمت بالا رشد می کنند.

از طرف دیگر ، معماری های مبتنی بر AMD بسیار بیشتر تحت تأثیر سرعت حافظه قرار می گیرند. افزایش سرعت حافظه در سیستم عامل های مبتنی بر Ryzen و Threadripper اغلب به معنای افزایش عملکرد در دنیای واقعی است. در بازی ها ، این بدان معنی است که نرخ فریم سریع تر در رزولوشن های اصلی مانند 1080p و همچنین عملکرد نرم تر در رزولوشن های بالاتر است. سرانجام ، اگر در یک موتور گرافیکی مجتمع با استفاده از پردازنده های Intel یا AMD بازی می کنید ، سرعت حافظه تفاوت زیادی ایجاد می کند.

به طور خلاصه ، اگر بدون کارت گرافیک اختصاصی بازی نمی کنید ، اگر از سیستم AMD Ryzen استفاده می کنید و در بعضی موارد با تراشه های اینتل ، بهترین RAM برای شما حافظه سریعتر است. اما اگر زیاد به فکر فشردن بهترین عملکرد ممکن از سخت افزار خود نیستید .

 

رم دسکتاپ DDR4 تک کاناله 3200 مگاهرتز کینگ مکس مدل Zeus Dragon RGB ظرفیت 16 گیگابایت :

 

رم‌دسکتاپ DDR4 تک‌کاناله 3200MHZ کینگ‌مکس مدل‌Zeus-Dragon-RGB ظرفیت 16 گیگابایت یکی از رم‌‌های جدید کمپانی کینگ‌مکس است که با توجه به مشخصات و امکاناتش، انتخاب خوبی برای کاربران گیمینگ می‌باشد.

رم یکی از قسمت‌های اساسی سیستم رایانه‌ای می‌باشد و وظیفه‌ی ذخیره داده‌ها را بر عهده دارد تا در زمان نیاز، پردازنده به داده‌های ذخیره شده دسترسی سریعی داشته باشد. در مثالی ساده می‌توان رم را مانند فضای یک میز در نظر گرفت که برای کاربران خود فضای بیشتری را برای نگهداری فایل‌ها و داده‌های مختلف فراهم می‌کند.

کینگ مکس یک بازیگر نسبتاً کوچک در بازار حافظه بوده و تقریباً در مناطق بسیاری باقی مانده است. اگرچه ممکن است نام آن‌ها مانند برخی از مارک های اصلی و معروف سازنده مطرح نباشد اما آن‌ها ویژگی مشخصی را نسبت به مارک خود دارند؛ چیزی که همیشه مانند RAM NANO Gaming که در سال‌های گذشته عرضه شد، هنجارها را می شکند.

در بیشتر موارد کینگ‌مکس در ساخت سایر محصولات مبتنی بر فلش، از جمله درایوهای فلش، کارت‌های حافظه و موارد دیگر بسیار خوب عمل کرده است؛ اما آن ها گاهی اوقات برخی از محصولات  مخصوص بازی را عرضه می‌کنند و امروزه نوبت  KINGMAX ZEUS DRAGON فرا رسیده است.

اما این بار این کمپانی اولین حافظه RGB LED خود را با نام KINGMAX ZEUS DRAGON RGB DDR4 معرفی می‌کند.

 

 

 

 

 

 

  • میلاد متین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی